divendres, 4 de juliol del 2014

PEDALS DE FOC 2014 (By Ricardo )

Després de fer més hores de sillí que de sofà en els últims mesos per fi arribava el moment, estem ja  en el cap de setmana de Pedals de Foc.   Poc a poc anem arribant tots a Viehla, cadascú tenia el seu plà i per lo tant el moment de vorer-mos seria el divendres a hora de briefing. Arriba el moment i allí estem;  Jose Pons, Jaume Aparisi, El Xato (Beniarbeig), Pistola i jo (Ricardo).
En la presentació i briefing posterior ja anem fent-mos la idea dels que ens espera, Jaume comença a vorer a massa gent sen se un pel i això li preocupa, segons la seva teoría eixos sempre van com un avió; jo per un altre costat veig que el participant més gros pot ser que siga jo i el Xato de vorer només la presentació dels que ens espera decideix anar-se’n a dormir per anar avançant.

Ja arribat el moment tant esperat, almenys per mí, són les cinc del matí, fa una rasca que et cagues i açí hi han més de trescentes bicis a punt d’eixir, comença oficialment PEDALS DE FOC.  La mare que els va parir no havia patit mai tant per fer una eixida, com era normal tots amb llums amb una fosca terrible i anant per camins estrets i amb una pendent prou exigent, i allí nosaltres cinc al mig de tots, Jaume amb la llum que anava com volia i jo amb el foco al cap il.luminant la lluna. Comencen a pasar-me i comencé a agobiar-me i quan  hem done conter ja estava a soles; arribant al inici del tunels veig que els meus companys estan esperant-me per a iniciar el creuament del túnel de Viehla.  A partir d’açi Pistola, com vol fer la ruta en un dia tira davant i ja no el vorem fins el diumenge, anirem controlant la seva posició amb el control de firmes.  Així com que no vol la cosa arribem al final del túnel i quan eixim ja fa claror, guardem les llums i ens abriguem perque comença una baixada per carretera fins que arribem a un desviament i entrem en una pista amb bones condicions. Anem passant llocs meravellosos, paissatges que no estem acostumbrats i fins el primer avuitallament que està al km 34 anem prou cómodes,peró aixó a partir d’açi canvia, ja toca pujar el coll de Serreres i coll de Peranera, en mig ens trobem unes sendes molt boniques peró algo perilloses degut a la plutja de tota la setmana.  Tal i com haviem plantejat  anem tots junts i tractem de disfrutar cada moment i compartint  parides que ara no venen al cas.  Bó xiquets, arribem  al poble de Les Esglesies km. 85 i açí tenim el segon avuitallament, a partir d’ara es quan  comença realment  “La Pedals de Foc”, arriba el Coll de l’Oli.  Comencem uns kilometres amb asfalt i cómodes peró de cop arribem a una pista de pedres i amb un desnivell important, ens havien avisat que anava a ser un dels moments durs i per a poder afrontar-ho en condicions ens carreguem de gels,salts,barretes, pastilles … i cap amunt.  El Xato i Jaume tiren davant i Pep  uns metres mes arrere, jo per la meva part em done conter que les cames ja no anavem com el cap i per lo tant cada metre era una victoria. Patint i cantant arribem dalt i quan dic dalt és dalt , ja que Pons i el seu GPS van decidir arribar fins la última pedra del cim.  Ara ens toca una baixada perillosa; pedres , aigua i fang fan una combinació que no ens  fa fácil poder dominar la bici.  Acabem la baixada com podem, i a buscar  el coll del Triador.  Agafem una carretera general i tractem de anar agrupats per intentar arribar lo millor posible, la intenció era eixa, pero els relleus son lamentables i pareixiem més enemics que amics, descordinació total.  En el km 106 està el avuitallament de Espui, als peus del gegant més gran que mai havia fet, miraves amunt i no es veía el cim.  Pues bé, hi haura que agafar-se en calma l’asunt i decidim fer una parada un poc més llarga ja que teniem preparat per la organització un got de macarrons amb  tomaca per a cadascú, si un poc extrany pero tot cap a dins. Al mateix temps aprofitem que hi havia un espai d’assitencia técnica i Jaume deixa la bici per a que li arreglen els frens.  Ara en les cames tocaetes i els cos carregat comença lo que per a mi va ser la pujada més dura de la meva vida, el Coll del Triador. Al principi rodejat d’arbres enormes amb una vegetació molt bonica, pero al cap de mitja hora pedalejant alçe el cap i allí sols quedaven pedres i  poca vegetació, a cada curva intentaves mirar a on estava el cim peró continuava sen se vore’l,. Tal i com vam quedar vam fer tres parades per a reagrupar abans d’arribar dalt.  Quan portem més de hora i quart es divisa una carpa alla dalt, sí estem arribant, em vaig emocionar peque pensava que el més dur del dia ja havia passat,, pero nó, Pep  hem diu que ens queden més de 20 km. per dalt del cim i anem a pujar mes que baixar.  Ens abriguem en tot el que tenim  i comencem un altre infern, ara el camí esta en bon estat , peré portem més de 10 hores i tots els desnivells  em pesen moltísim, en canvi els meus companys resisteixen com a campions i no mostren cap signe de cansanci.  Pons i el Xato van per davant i Jaume m’espera i anem junts. Els kilometres no pasen i allí és on fa falta el cap, ens havien avisat peró fins que no et passa no te ho creus.  Al meu cap tot el dia anava cantant “Cabet i collons per a les ocasións” ho repetia constanment. Per fí comencem a baixar i els nuvols amenacen aigua, així que ens tirem per una pista forestal a tota llet i nyassss!!! rebente la roda trasera i ens toca parar a canviar-la, tardem no res peró comença a ploure i fins a Espot ja no ens la traguem de damunt. Arribem al final del primer dia amb 14 h. 30 m. aproximadament  remullats i la part trasera del cos feta pols.

El diumenge a les 6.30 h. comença a ploure i en la eixida ningú li preocupa, estan tots ben tranquils i sen se fer cas de la meteorología. Es fan les 7.00 i el director de carrera ens crida, explica la prova per última vegada i tot seguit dona la eixida, pero lo mai vist; els de Ondara no eixin, els organitzadors ens miren i ens pregunten que fem,  problema, es hora d’eixir i som tres ens falta un component.  Comença la búsqueda i al cap d’uns minutets apareix de dins del hotel amb una cara de satisfacció total, sí acaba de “parir”.  Amb uns minuts de retràs eixim, el de la moto alucina amb nosaltres i tots a buscar la senda; no parará de ploure fins les 8.30 aprox.  El inici era un trencacames, combinació de pujades amb trialeres molt boniques peró degut a la plutja estan molt perilloses, en una d’elles Pep  desapareix de sobte i cau per un desnivell de més de metre i mig, mirant-lo acabe caiguen jo també.  A estat sols un avis dels que ens pot pasar,  així que toca anar amb conter.  La part més bonica de tot pedals és aquesta fins arribar al avuitallament de Motgarri, els paissatges són al.lucinants, anem tota la estona bordejant un riu i trobant-mos amb cavalls i vaques.  Jaume i el Xato tiren davant i Pep ara és el que m’acompanya.  Arribem al avuitallament i ens tornem a reagrupar, menjem el millor sàndwich de jamon que m’he fet mai i cap al pla de Beret, es l’última pujada de la prova.  Ara cadascú puja com pot i el Xato tira cap avant, un tio valent ja que no porta GPS i no té ni idea per on té que anar.  Arribem de forma gradual al pla de Beret, teóricament ens queden uns 17 km.,  Jaume ens informa que del Xato no sap res i tots tres comencem la baixada a buscar Viehla, aquest últim tram té uns camins espectaculars. Creuem alguns pobles i quan entrem a Vielha de cop, SORPRESA, apareix al Xato d’un cantó junt amb uns altres dos que no tenien ni idea per on arribar a meta, quina al.legria, ens ajuntem i a entrar a meta. Creuem el pont de fusta i ja hem arribat, una vegada allí veiem que Pistola va conseguir acabar-la amb un temps increíble de 16 h i 30 m. Sí,  lo que un dia va ser un objectiu ja és una realitat, amb més de 20 h. de temps hem conseguit fer el nostre primer PEDALS DE FOC.