.

.

dimarts, 29 de setembre del 2015

TRI-XABIA 2015 (by Jorge en Olimpic i Pau en sprint)

PROVA OLIMPICA by Jorge


OR A BOTS I BARRALS AL IV TRIATLÓ XÀBIA


Toca!…, hui m’alce més tardet…les 6,:30 del matí. Quin gust! Clar, l’avantatge de jugar a prop. A vore, que toca fer hui, és una cursa? Agafe les esportives…ah no! és una travesia? Agafaré les ulleres de natació i algun gorret…, upps!, ara no recorde si vam quedar al Prado per fer bici…quin aldarull porte al cap! En fi, ho agafe tot en una motxilla i endavant! 
Sí, sí, riu-te riu-te tu lector, que de segur que més d’una vegada t’ha passat alguna cosa semblant… I és que açò del triatló és molt bonic senyors/es. 
Cap a Xàbia que anàvem l’Ondara Tri-Esport amb moltes ganes de demostrar el que fa aquest club fa normalment, sí, sí… ja en sabeu això d’abrasir-se.. Una prova que es va disputar a la platja de l’Arenal on es van disputar dos modalitats de triatló, sprint (750 m natació, 20 km bicicleta i 5 km a peu) i l’Olímpic (1500 m natació, 40 km bicicleta I 10 km a peu). La prova va reunir a més de 400 triatles entre les dues . Els triatletes de l’Ondara Tri-Esport van participar en les dues modalitats A les 7:30 ens vegem pel box abillant els estris d’aquest esport. Primeres rialles i al temps primers nervis. Allí que estàvem Toni Domènech que estava molt descansaet el xicot, Ivan Payà, Sergi Torres, Joanfe Ribes i qui vos escriu, Jorge Llàcer. També van acudir els membres que farien la modalitat d’sprint més tard, Pablo Martínez, Francisco Vives, Juan Angel Carrió, Lluis Ballester, Ivan Ballester, Pau Segarra, Sandra Boquete com a representant de la secció de fémines.
A les 8:30 primera eixida femenina de l’Olímpic i un poc després masculins. Bona mar, una distància que no corresponia als 1500 (vora 1860m que ixen als garmins), amb un segment de natació de dos voltes en eixida a la platja. Torres, Domènech i Ivan com a peixets, jo darrere suportant el vendaval, i Joanfe seguidament. Eixint en la primera volta a la platja veig a Ivan, havia intentat aguantar-li el ritme, i… ja no el veig,  arranca mar endins i fa un segona volta espectacular. Els peixets del club, Toni i Sergi, al capdavant, Sergi ix el 6é, la cosa ja començava a pintar bé, molt bé. Jo em trobe nadant i puc agafar el grup de Toni en el segment de bici. Joanfe, també ix en el següent grup gran de bici i comença la comtesa de l’asfalt amb rodes. Primer grup, Torres, molt ben situat i aplicant l’estratègia, Ivan al segon grup, tirant i xarrant, Toni i jo al tercer grup aguantant-li la potència del dorsal 4, quina bèstia i com tirava, llàstima que el grup era de 6 membres. I tot seguit en un grup gran, Joanfe, qui va començar a desplegar l’artilleria en bicicleta, la qual cosa fou detonant per agafar al grup de davant a la 3a volta, el de Toni i meu. Una volta més i a box, 4 en total, 40 km.

A partir d’ací començava la T2 i el segment a peu. La T2 va ser espectacular, com a fones cap al box. Torres i Ivan lluitant pels seus objectius que després es transformarien en medalles d’Or i Joanfe i Toni la fan molt depressa, a mi em rellisca la bici (o algun toquet d’alguna altra roda també podria ser) i em cau a terra, ràpidament al lloc del box i a córrer. Al circuit, bones sensacions, concentraicó màxima per part de tots els membres i a la faena. Sergi amb la rivalitat dual amb el madrileny Sánchez Mariscal de l’equip de la meseta Nfoque Race Team. Ivan amb un últim tram apotèosic, on va avançar al primer Veterà A i proclamant-se així Campió de la seua categoria. Joanfe, pendent de mi, vaja que sí, impossible amortitzar l’avantatge en segons de la T2, i jo, encaramat a tocar-li l’esqueneta, vam imposar un ritme frenètic a la carrera. 
A la fi, triomf disputat fins últim moment, és a dir, a la carrera a peu, on Torres, en un pla estratègic va poder imposar-se en un ritme estrambòtic al Triatleta de la Capital espanyola fent 2h3min I 55 segons. Tot seguit, començarien a fer meta més membres del Club Ondarenc, en huitena posició Ivan Payà en un temps de 2h 8min i 6 segons, qui a més va aconseguir l’Or també en la categoria de Veterans masculí A. A poc més de 6 min del campió, va arribar Joanfe Ribes en onzena posició (2h 10 min I 4 segons) i seguidament Jorge Llàcer en tretzena posició en 2h 10 min 28 segons. Toni Domènech, en 2h 12 min i 18 segons i en desetena posició tancava l’entrada dels membres de l’Ondara tri-Esport. D’aquesta manera, els cincs triatletes ondarencs havien aconseguit entrar a meta entre els 20 primers fet que els otorgava el títol de campions per clubs a la modalitat Olímpica. Un triomf d’Or més que es sumava a l’èxit protagonitzat pel club Ondara Tri-Esport al Triatló de Xàbia
Amb tot, una festa de l’esport on el triatló de la mà de l’Ondara Tri-Esport va ser protagonista en una jornada banyada de triomfs i esport, una combinació excel•lent que recalca a Ondara en l’avatnguarda del Triatló a la Comarca.

Jorge Llàcer (Splu)








CLASIFICACIÓ OLIMPIC






PROVA SPRINT DE TRI-XABIA by Pauet


I per fi aplega el dia del Tri de Xàbia.
Després de carregar les bicicletes i els trastos que fan falta i revisar-ho tot 6 o 7 vegades, anem cap a l´Arenal de Xabia. Vam poder aparcar just al costat del Box a bona hora, perque vam poder vore l´eixida dels nostres companys de l´Olimpic.
Entre nervis, fotos, anims, i mes nervis... va aplegar el moment d´anar cap a la voreta de la mar!!! Sandra estava molt nerviosa, i jo també. Primer van donar l´eixida de les xiques i 10 min després la dels xics... Jo vaig aprofitar per a deixar-me caure per la primera linea d´eixida, i poder guanyar temps al entrar a l´aigua!!! Pareix que no, però caminar eixos 50 metres abans de pegar-li a les braçades, cansa molt...
I després de remar, remar i remar, aplegues a l´arc de la platja...ufff, quina emoció!!! per un costat la meua familia de Denia, per l´altre la meua familia d´Ondara, per tot arreu els companys del Club i va ser cuan la vaig sentir a ella, a ma mare...VAAA CARINYOOO!!! tenia ganes de plorar...


Després de fer la T1 relativament rapida,  ara toca remar en les cames, per un tram que tots coneixem, i que dies abans havia anat a controlar amb el cotxe. Pareix una tonteria, però ajuda molt el dia de la prova.
Durant els 20 km de la bici vas saludant a gent, mentre no deixes la roda del tio que va davant de tu..i vas pensant, que es creme ell ara i després ja tire jo!!! En la segona volta al circuit, vaig tirar ma del botellí per a beure i ... SORPRESA, NO TINC AIGUA!!! i a la rotonda d´eixida cap a Poble Nou, veig a membres del club en les bicis...no ho vaig dubtar!!! AIGUAAAA AIGUAAAA...I el braç de Norma es va allargar en un botellí de ASTANA, amb algo per a beure dins!!! Gracieeees...




Després del primer glopet, es posa al meu costat una moto, amb un tio flac dalt i em diu...ESTAS ELIMINADO POR OBTENER BEBIDA DEL EXTERIOR!!! queeeeeeeee??? i després de dir-me això va tirar avant accelerant a tope en la moto, i va ser cuan jo em vaig desmoralitzar i li vaig dedicar unes agradables paraules a sa mare i a ell en especial!!! Pero després de dos minuts rodant com si la vida no tinguera sentit, vaig pensar que lo important era la meua marca personal i li vaig tirar a saco, aplegant a la T2 encabronat perdut!!! 
I ara venia lo pitjor de tot...la carrera a peu!!! 5 km que a mi em pareixien infinits...però tenia que correr!!! Ja que jo era l´ultim dels xics en aplegar a meta, mentre anava cap al port vaig poder animar  a  Pablo (1:06) a Juan Angel (1:14:06), Francisco (1:18:09), Lluís (1:18:49), Ivan  (1:22:07), i a Sandra  (1:32:13), que ells ja anaven a Meta. Va ser molt emocionant!!! 



I per fi aplegues a l´arenal... gent per tot arreu animant, la musica de fons, l´espiquer sense parar de xarrar...pero tu sols penses en la META!!! i esgotant les poques reserves d´energia, fas un Sprint brutal i guanyes eixos segonets que et donen la satisfacció d´haver fet tot el que podies!!! temps meu 1:23...
Estic orgullós de pertanyer a aquest GRAN CLUB, de les persones que estem en ell, dels resultats obtinguts...feliç de tocar Podium en els millors per eixe primer lloc ben mereixcut i encara mes feliç de les 6 o 7 birres que em vaig fer de trago apenes acabar!!!
AMUNT ONDARA TRI-ESPORT!!! l´any que ve a donar mes guerra..




CLASIFICACIÓ SPRINT




ALBUMS DE FOTOS:








...